Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 13 mai 2014

Francatură neobişnuită

O piesă relativ spectaculoasă a fost vândută recent pe un portal online. Nu aş fi scris despre ea, dacă nu aş fi primit întrebări de la nu mai puţin de patru persoane legate de natura francaturii. Dau răspunsul după încheierea licitaţiei, pentru a nu o influenţa în niciun mod. Click pe imagini pentru mărire.


Este vorba de un plic expediat loco, în iulie 1906. Întrebările celor patru cunoscuţi s-au referit la tariful în care francatura - una neobişnuită - s-ar putea încadra.
Din examinarea piesei, rezltă că ea a fost expediată pe 1 iulie, loco, în regim de scrisoare simplă (nu există niciun element care să indice regimul de recomandare). Pe verso, mărcile din francatură nu au fost obliterate la expediere, ci numai la sosire, pe 2 iulie (Bucureşti - Cursa 1). Motivul pare să fie neglijenţa amploiatului de la oficiul de expediţie, care a anulat numai mărcile de pe faţa plicului.
Problema este însă încadrarea într-un tarif în vigoare la acea dată. Totalul francaturii este de 12×1 ban + 10×3 bani, adică de 42 bani. Plicul ar putea fi o scrisoare simplă loco  din treapta a patra de greutate (mai grea de 45 grame deci), fiind suprafrancată cu 2 bani (42 în loc de 40 bani). La acea dată, tariful pentru o scrisoare simplă loco de până la 15 grame era de 10 bani, plus 10 bani pentru fiecare treaptă suplimentară de greutate de câte 15 grame sau fracţie de 15 grame.
Vedeţi o altă variantă?
Plicul a fost vândut cu un preţ final de 153 dolari, fără cheltuielile accesorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu