În acest scop, Executivul a aprobat, printr-o Hotărâre, alocarea sumei de 23,2 milioane de lei din bugetul asigurărilor pentru șomaj pe anul 2015 pentru plata venitului lunar de completare persoanelor disponibilizate de la CN Poșta Română SA.
Acest venit lunar de completare se adaugă indemnizației de șomaj și se acordă în baza OUG nr. 36/2013 privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecție socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare.
Conform OUG nr. 36/2013, venitul de completare se acordă lunar, pe perioade stabilite diferențiat în funcție de vechimea în muncă, respectiv:
- pentru 12 luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 ani până la 10 ani,
- pentru 20 de luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 ani și până la 15 ani,
- pentru 22 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 ani și până la 25 ani,
- pentru 24 de luni pentru salariații care au o vechime în muncă de cel puțin 25 de ani.
Conform acestor prevederi, persoanele disponibilizate de la CN Poșta Română SA începând cu septembrie 2013 au avut dreptul la venitul lunar de completare pe o perioadă de maximum 24 de luni, în funcție de vechimea în muncă, începând cu finalul anului 2013.
Conform Planului de Disponibilizare aprobat de conducerea CN Poșta Română SA, în perioada septembrie-noiembrie 2013 au fost disponibilizate 3650 de persoane. Obiectivele principale ale restructurării au vizat reducerea pierderilor din exploatare, obținerea unei competivități reale în condițiile unui piețe libere, atenuarea impactului social, eficientizarea actului managerial, utilizarea mai bună a potențialului uman și tehnic existent, diminuarea cheltuielilor financiare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu