Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 17 mai 2013

eBay: ID-ul "cephil66" înregistrat în Germania

Aseară, mai târziu, înainte să părăsesc online-ul am mai făcut o vizită pe eBay pentru a vedea oferta de marcă românească. Mi-au sărit imediat în ochi nişte falsuri grosolane ale unor mărci româneşti vechi. Uitându-mă la toată oferta vânzătorului, am reţinut că este vorba despre cephil66, înregistrat în Germania. Mi se părea cunoscut acest ID, parcă mai scrisesem despre el, şi nu m-am înşelat: dând o căutare pe propriul blog, am ajuns la două articole scrise în luna septembrie 2012 în care atrăgeam atenţia asupra unui lot important de falsuri vândute de amicul nostru fără nicio reţinere. Cine nu le-a citit, le poate găsi aici, şi aici.
De această dată, numărul pieselor false mi se pare mult mai redus, dar tot am selectat câteva pentru a vi le prezenta şi a vă atrage atenţia asupra lor. Piesele sunt oferite la preţuri de strigare mici, dar concurenţa fiind prezentă, preţurile de adjudecare pot creşte (ofertele sunt încă valabile la ora la care scriu prezentul articol). Tocmai de aceea, vă sfătuiesc să nu faceţi oferte la loturile ilustrate mai jos.

Cap de bour de 40 parale din emisiunea a II-a. Este un fals grosolan (intră în categoria "caricaturilor", cum m-am obişnuit eu să le denumesc).

Un "favorit" de 20 parale cu o ştampilă care n-a existat decât în imaginaţia "creatorului". Şi desenul mărcii este mult diferit faţă de cel al originalului.

Fals integral al erorii de culoare de 5 bani albastru Bucureşti I. Nu prezintă semnul caracteristic ("cârligul" de la prima haşură verticală din triunghiul drept superior). Oricum, desenul este cam departe de cel al originalului. Îl puteţi compara cu o marcă obliterată de 5 bani verde din emisiunea Bucureşti II.

Fals integral al mărcii de 30 bani cărămiziu Bucureşti I. Nu are niciunul dintre semnele caracteristice, dar este oricum departe de desenul originalului.

Fals integral al mărcii de 25 bani albastru Bucureşti II. Este tare departe de marca originală, se poate compara cu un exemplar obişnuit, obliterat.

Fals integral al mărcii de 1 leu brun şi roz Spic de grâu (fără filigran). Desenul, cât şi detaliile fine şi haşurile sunt grosiere.

Fals integral al mărcii de 2 lei din aceeaşi emisiune. Priviţi cu atenţie inscripţia "DOI".


Marca Spic de 1 leu verde şi negru, un fals (cel de sus) împreună cu un original (cel de jos), culmea, ambele aşezate unul lângă altul chiar de către vânzător. Puteţi face comparaţie între ele.

 
Acelaşi lucru, de astă dată cu marca de 2 lei brun cu negru. Sus este falsul, jos este originalul. Priviţi-le prin comparaţie (şi aduceţi-vă aminte şi de inscripţia "DOI").

Nu ştiu de să vă spun mai mult, decât să vă feriţi de astfel de "întreprinzători". Individul nu are nicio scuză pentru vânzarea de falsuri. Invocarea necunoaşterii nu ţine. N-are decât să-şi angajeze expert.

11 comentarii:

  1. tu eşti "detectivul" din domeniul ăsta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Uraaaaa ! Marca mea are carligul !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi că trebuie să aibă şi hârtia mărcii de 10 bani, să nu fie albăstruie, ci albă!

      Ștergere
  3. Ce ferme sunt liniile desenului la Capul de bour,la fel și ale ștampilei !!!
    Aș putea râde de n-ar fi trist !

    RăspundețiȘtergere
  4. E alba. Multumesc pentru consultatia acordata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apoi trebuie verificată dantelura şi culoarea tiparului (pentru că există reimpresiuni).

      Ștergere
  5. Am un 1 leu spic de grau dar cu efigia verde,nu neagra.Adica tot timbrul este de culoare verde.Este stampilat.Ar putea fi un fals sau o eroare ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este nici fals, nici eroare. E valoarea de 1 leu din emisiunea "Moldova", din 1918-1919.

      Ștergere