Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 26 martie 2012

O destinaţie neobişnuită

Acum o săptămână am văzut pe eBay ilustrata de mai jos, care mi s-a părut interesantă (click pe imagini pentru mărire).


Nu am fost singurul căruia i s-a părut interesantă piesa, deoarece ea s-a vândut în final cu 63 de dolari. Francatura este absolut banală pentru perioadă: o marcă de 5 bani "Spic". Interesantă este însă ştampila (T. Severin - Gară este o ştampilă nu chiar comună), cât mai ales destinaţia: tooocmai în Colonia Capului, acolo unde se termină Africa! Nu cred că am văzut din epoca Spicului mai mult de trei piese expediate acolo.
Interesantă mi se pare şi imaginea ilustratei. Nu sunt cel mai priceput în domeniu, dar nu am mai văzut această "panoramă" a şantierului de pe Dunăre.

14 comentarii:

  1. Uau...e grozava. Nici eu nu mai vazusem imaginea cu pricina, dar iata...

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Nu ştiam că îţi plac fotografiile de epocă. :)

      Ștergere
  3. Interesantă "piesa" (limbaj de specialitate).
    Plus c-am dat o fugă în dicţionare întru definirea detaliată a panoramei plus alunecările de rigoare ...
    Mulţumesc, Max!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu de ce nu reusesc sa accesez pagina de comentarii, asa ca va aparea ca un raspuns la comentariul lui Doru: vroiam sa soun ca nu mi s-a parut o suma mare, avand in vedere ca e vorba, totusi, de o piesa rara... Zic si eu :)

      Ștergere
    2. Am remarcat, boier dumneavoastră.
      Drept e că şi eu m-am uitat pe un text dintr-un vechi almanah, că numai şantierul dunărean nu-mi părea.

      Ștergere
    3. Teo, să ştii că ar fi fost colecţionari care ar fi plătit chiar mai mult de-atât.

      Ștergere
  4. a. Cartea poştală, ajunsă parcă pe 14 mai 1907, cred că fost dusă cu vreun pachebot din Europa, via Grecia, Egipt, care a trecut prin Canalul de Suez.În Africa de Sud, cu 5 ani înainte, se încheiase cel de-al doilea război între englezi şi buri.
    b. Ceea ce este denumit ca "şantier" figurează într-un plan prea îndepărtat ca să ne dăm seama cam despre ce este vorba...Oricum, deducem că se construiau mici ambarcaţiuni în special din lemn, eventual se efectuau reparaţii de complexitate redusă la vapoarele cu aburi care făceau serviciu pe Dunăre.
    O imagine inedită care ne suscită curiozitatea şi ... imaginaţia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neavând nicio ştampilă de tranzit, pot presupune că prin Canal a ajuns, ocolind probabil Madagascarul. Deşi în acelaşi interval de timp cred că ar fi putut să "taie" şi Mediterana, să iasă în Atlantic pe la Gibraltar.

      Ștergere
  5. frumosi erau oamenii tipului acela! simpli si frumosi :). zi faina Max...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aş spune mai degrabă naturali, oameni simpli, de rând. Mulţumesc, la fel îţi doresc!

      Ștergere
  6. Salve Max !

    http://www.jurnalul.ro/special/analfabetism-romania-acum-100-de-ani-608192.htm

    ... asta ca să revenim cu picioarele pe pământ !
    Iar cine l-a citit pe PANAIT ISTRATI va avea lumea de atunci în culorile ei adevărate.
    De aceea piesele filatelice româneşti sunt rare.(nu punem la socoteală tonele de contrafaceri)
    Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasă Andrei, că nici astăzi nu stăm prea strălucit... E plin internetul de tot felul de "perle" ale contemporanilor, de-ţi vine să te iei cu mâinile de cap.

      Ștergere