Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 14 octombrie 2016

Cine n-are de lucru îşi face

Ajunsesem cu verificarea uzualei Carol călare la un lot de perechi şi ştraifuri. M-am oprit la acest grupaj...


... cu gândul să mai verific încă odată dantelura, pentru a mă convinge că este 13½ şi că nu apare vreo varietate interesantă. N-am făcut nicio descoperire fenomenală (în afara existenţei la acelaşi perfor al dantelurii a unor ace mai groase sau mai subţiri). Dar pentru că mi-a fost lene până la acel moment (recunosc) să fac măsurători la dimensiunea clişeelor, am încercat să verific vizual cum stă treaba cu aceste dimensiuni. Subliniez că toate perechile au fost scanate într-o singură operaţie, deci rezoluţia este aceeaşi pentru toate piesele.

Cu ajutorul unei selecţii (ale cări dimensiuni nu le-am mai modificat până la terminare) am copiat câte două fâşii de la fiecare pereche, una de sus şi una de la bază, pe care le-am suprapus pentru comparaţie.

Ca metodică, am ales să compar câte două fâşii deoarece am experienţa clişeelor deformate la alte emisiuni şi am dorit astfel să elimin o posibilă eroare. De asemenea, din cele 12 perechi am eliminat una la care dantelura dintre mărci a fost uşor ruptă, putându-mi genera, la fel, vreo eroare nedorită.

După suprapunerea fiecărei fâşii, am aliniat toate "lipiturile" faţă de marginea stângă. Fâşiile din partea superioară au generat montajul următor (click pentru mărire):

Diferenţele de dimensiuni apar destul de marcate, în mod vizual. Repetând suprapunerea cu celelalte fâşii, şi acest montaj prezintă clar diferenţele de dimensiuni (click pentru mărire):


Las cititorii să formuleze ipoteze referitoare la cauzele diferenţelor. Între timp, m-am hotărât ca toate informaţiile pe care le am (şi pe care le voi mai găsi) să le adun în cadrul unei broşurele. Nu pentru că ar fi unele nemaipomenite, ci pentru că pot constitui un îndrumar privind metodologia de studiu pe care am utilizat-o.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu