Dacă piese "zburate" cu zeppelinul (mă rog, mai mult sau mai puţin) expediate din România către alte zări europene şi de peste ocean se mai întâlnesc şi unele se pare că nu sunt aşa de rare în comparaţie cu preţurile pe care le cer unii negustori, piesele expediate din străinătate spre România sunt ceva mai rare şi de aceea orice piesă descoperită merită semnalată, în opinia mea.
Piesa din imaginile de mai jos (click pentru mărire) a fost vândută recent pe un portal online. Nu fac aprecieri asupra preţului (pe care nici nu doresc să-l specific, cine este interesat n-are decât să se abonez la licitaţii).
Este interesant parcursul plicului, un parcurs mixt destul de interesant. El a fost expediat în regim de recomandată par avion prin intermediul celui de-al doilea zbor transatlantic cu zeppelinul din Buenos Aires, sub egida companiei de ransport aerian Condor, pe 13 septembrie 1932. Primul "semn" că a ajuns în Europa îl certifică ştampila aplicată la Friedrichshafen (Bodensee), în Germania, pe 21 septembrie. Peste o zi, plicul ajunge deja (probabil prin intermediul poştei terestre) la Munchen, apoi la Berlin (chiar dacă ştampilele celor două localităţi poartă aceeaşi dată, 22 septembrie, departajarea se poate face după orele curselor poştale, lizibile după anul fiecărei ştampile: 7-8, respectiv14-15).
Din Berlin, plicul a fost expediat probabil cu o cursă aeriană, el ajungând la Bucureşti pe 23 septembrie (se distinge pe verso ştampila ovală BUCURESTI - SOSIRE PRIN AVION). Peste încă o zi plicul ajunge la destinaţie, în Alba Iulia (ştampila de sosire este vizibilă tot pe verso).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu