Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 24 aprilie 2014

Despre publishing: părerea mea



Am dat mai devreme peste o încercare a câtorva nume mai cunoscute din blogosfera românească de a trage spuza pe turta unora, într-o încercare de autopromovare. Trăim într-o lume liberă şi fiecare poate să-şi spună părerea aşa cum vrea.

Am avut însă impresia că se cam sare calul şi se denaturează scopul şi obiectul unui domeniu de activitate îndeobşte distinct, amestecându-se lucrurile.

Mai demult îmi împuiau unii capul cu echivalări de genul IT = telefonie mobilă, ceea ce, evident, este o nerozie.
Nu aş fi scris aceste rânduri dacă nu mi-ar fi atras atenţia câţiva colaboratori care chiar au treabă cu şi activează pe piaţa de publishing.
Aşa că nu doresc să o mai lungesc, ci să subliniez doar că:

• publishing nu înseamnă blogging;
• publishing nu este echivalentul social media;
• publishing nu înseamnă marketing şi vânzări;
• publishing nu înseamnă PR şi HR.

Noţiunea de publishing poate cuprinde, pe ici, pe colo, şi elemente din cele enumerate, dar semnifică cu totul altceva. Poate că în limba română neaoşă echivalentul cel mai potrivit ar fi "activitate editorială".

 Măcar de nu s-ar găsi definiţii. Poate că nu este cea mai academică şi cea mai exactă, dar cea de pe Wikipedia este suficientă, în opinia mea.

Un comentariu:

  1. Sunt multi cei care scriu, dar putin cei care chiar au ceva de spus. Si e mai simplu de colportat, decat de creat ceva original. Eu sper ca, in timp, se va cerne faina de neghina :-)

    RăspundețiȘtergere