Despre această companie de navigaţie se ştiu puţine detalii de către cercetătorii în ale istoriei poştale din cauza faptului cu nu se cunosc corespondenţe purtând insemne caracteristice sau ştampile proprii. Totuşi, pentru cei interesaţi, lucrarea ing. Călin Marinescu (Poşta fluvială şi poşta maritimă în România 1834 - 1994) menţionează (la pag. 260-261) cursele efectuate de vapoarele companiei în legătură cu porturile româneşti de la Marea Neagră în perioada 1902 - 1914, potrivit datelor statistice provenite de la Comisia Europeană a Dunării.
Acum câteva zile am dat pe un portal online de două piese care au legătură cu compania de navigaţie amintită. Click pentru mărire.
Fragmentele de mai sus reprezintă casete de publicitate publicate într-un ziar sau într-o revistă otomană, în limba germană însă. Potrivit reglementărilor vremii, anunţurile au fost taxate cu timbre fiscale otomane. Din păcate, nu exista o datare a celor două piese.
Căutând informaţii suplimentare am găsit onfirmarea că această companie a preluat o parte a traficului efectuat de către vapoarele Companiei Lloyd. Click pentru mărire.
Pagina provine dintr-o lucrare aflată în Biblioteca Congresului SUA, cartea în format digital (PDF) putând fi descărcată de aici şi se referă şi la informaţii ulterioare anului 1916. Nu am parcurs toată lucrarea, dar nu mă pot abţine să nu o menţionez (cei interesaţi au de dat o bere!).
Odată cu deschiderea oferită de internet spre surse noi de documentare ar putea fi posibilă găsirea unor răspunsuri la unele întrebări pe care ni le-am pus mai demult. Important este să continuăm să căutăm.
Nu e anunt publicitar ci rolul navigatiei. E vorba de anuntul privind pozitiile navelor companiei, care tine de alt domeniu, nu de cel publicitar. Desi sunt de fapt inrudite.
RăspundețiȘtergere