Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 8 noiembrie 2011

Miercurea fără cuvinte - Alba Iulia

Pe parcursul episoadelor săptămânale, voi încerca să prezint vechi cărţi poştale ilustrate din principalele municipii ale ţării. Iar pentru seara aceasta, mi-am propus ca subiectul să fie Alba Iulia, sau - cum a mai fost localitatea denumită înaintea Marii Uniri - Bălgrad, Károlzfehérvár sau Gyulafehérvár.


În 1922, la Alba Iulia s-a desfăşurat ceremonia încoronării regelui Ferdinand ca rege al României Mari.


În acel an, a fost pusă în circulaţie o serie de mărci poştale pentru marcarea evenimentului.


Pentru comemorarea evenimentului, fotografii au imortalizat imagini de la ceremonia Încoronării, realizând câteva cărţi poştale rămase în memoria colectivă.


În mai 1940, MS Regele Mihai a fost prezent la Alba Iulia.


Nu uitaţi, Miercurea fără cuvinte a început la Carmen!

Vă doresc tuturor o zi de miercuri cât mai plăcută!

Alice Georgiana, altmarius, filumenie, Anastasia, Andera, Androxa, Balantza, Blogatu, Ninu, by Cetăţeanu, Alm, Cleo, Colţu' cu muzică, Costin Comba, Cristi, Dana Diaconu, Dani, dictaturajustitiei, Diverse, Rappa_ru', Florina, Fly2sky, aefcfoto, Gabriela Savitsky, Gânguritu, Geanina, George Secăreanu, Hapi, Innerspacejournal, Ioan Usca, Iulisa, Anca M., Lolita, Addicted, Alexandru, lunapatrata, Marycix, Minoki, Mirela Pete, Napocel, Octo Cat, Vera, Pandhora, Elena, Alina, Sophie, RobertN, Rokssana, Roxana Iordache, Sara, Se-cret, Solidaster, SoriN, fewstuff, StropiDeSuflet, Tamy, Teo Negură, Tu1074, Tudor, Ulise, Vero, Doru, Zamfir, zamphotograph, lecturirecenzate, Zina, precum şi tuturor vizitatorilor.

Dacă sunteţi curioşi şi aţi dori să (re)vedeţi alte "Miercuri", le (mai) puteţi găsi aici:
O plimbare prin vechiul Bucureşti
Frumoşi, dar... nu puneţi mâna!
Vă plac jocurile de cărţi?
Crizanteme pentru un prieten care ne-a părăsit
Calul, prieten şi ajutor
Trenuri şi locomotive

80 de comentarii:

  1. unele sunt frumoase...altele sunt pur si simplu emotionante...
    multumesc Max pentru aceasta picatura de timp in imagini...

    RăspundețiȘtergere
  2. esti fantastic de pasionat!:) e frumos ca transmiti si altora imagini atat de frumoase, incarcate de atata istorie!:) o noapte faina:)

    RăspundețiȘtergere
  3. vin cu atâta emotie si placere pe blogul tau, stiind ca am sa descopar aici la tine, o lume frumoasa si deosebita. Pura încântare, aceste colectii ale tale!
    Happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevărate documente! Foarte interesante, căci ne arată faţa unui oraş de-a lungul anilor şi oameni din alte vremuri.
    Numai bine, Peter! :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cata istorie in seara asta aici la tine. Multumesc mult de tot pentru o colectie de pus in rama. Noapte linistita!

    RăspundețiȘtergere
  6. mereu raman ..asa...socat, sa zic....cand il vad pe regele Mihai, atunci cand era flacau! nu stiu, traiesc mereu cu impresia, ca si cand regele nu ar fi fost niciodata tanar :)) apropo...la multi ani Maria Ta! ;)
    Happy WW Max!

    RăspundețiȘtergere
  7. tot cele alb-negru sunt mai frumoase, dupa parerea mea.
    ce simpla-ncoronare! ce vremuri!
    noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. batrana cetate. Monument de istorie si de mandrie nationala.

    RăspundețiȘtergere
  9. Aici miroase a lucruri scoase din "credenţ" sau "lada de zestre".

    RăspundețiȘtergere
  10. Am sentimente speciale pentru Alba Iulia!
    Frumoasă prezentare i-ai făcut! Îmi place și seria de timbre !

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi place poarta cetatii. Oare mai exista acum macar vreo ruina acolo?

    RăspundețiȘtergere
  12. Citindu-ti postarile...ce mai...esti o adevarat enciclopedie. Ma bucur ca ai timp sa postezi ca noi sa ne imbogatim cunostintele, multumim!

    RăspundețiȘtergere
  13. O minunăţie de tăcăre ...
    Mult mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu m-ai ascultat, si azi iar a trebuit sa alerg printre atatea frumuseti. Si chiar mi pare tare rau ca nu pot sta sa le admir pe fiecare in parte. Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  15. Pandhora: Şi eu îţi mulţumesc foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  16. Geanina: De ce aş ţine numai pentru mine? Îţi mulţumesc frumos pentru apreciere.

    RăspundețiȘtergere
  17. CARMEN: Îţi mulţumesc frumos! Dar trebuie să-ţi spun că de fapt... tu ai început!

    RăspundețiȘtergere
  18. Alexandru: Aşa este, unele ilustrate de epocă pot fi foarte bine denumite fotografii-document.
    Îţi mulţumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  19. tu26dor: Îţi mulţumesc şi eu, îmi place istoria.

    RăspundețiȘtergere
  20. Liviu R.: Suntem obişnuiţi cu anumite imagini-clişeu şi când vedem altceva, ni se poate părea straniu...
    Eu i-am urat Măriei Sale chiar de ziua lui.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
  21. Frumoasă înșiruire de imagini... M-am plimbat puțin prin istorie... Mulțumesc! Zi senină și frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Anastasia: Tehnica color s-a dezvoltat destul de greu la tipar (cel puţin pentru ilustrate).
    Aici nu sunt decât câteva imagini, dar festivitatea a fost destul de fastuoasă.

    RăspundețiȘtergere
  23. Costin: Ai dreptate, este ceva cu care ne mândrim datorită încărcăturii istorice.

    RăspundețiȘtergere
  24. abbilbal: Păi de aceea spuneam eu că aş vrea să dau peste lada de zestre a străbunicii...

    RăspundețiȘtergere
  25. tu1074: Mă bucur că am "nimerit-o" şi că îţi sunt pe plac!

    RăspundețiȘtergere
  26. Neuroanchiloza: Întreabă-l pe colegul nostru, abbilbal, că este de acolo, îţi va răspunde sigur.

    RăspundețiȘtergere
  27. Lumi RO: Şi eu îţi mulţumesc pentru apreciere!

    RăspundețiȘtergere
  28. RobertN: Am să văd ce spui când va veni rândul Braşovului... Îţi mulţumesc şi îţi doresc la fel!

    RăspundețiȘtergere
  29. Sara: Să ţii minte că istoria este frumoasă, dacă o înveţi cu drag.
    Şi eu îţi mulţumesc şi îţi doresc la fel!

    RăspundețiȘtergere
  30. Bună Max!
    Ca de fiecare dată ne încânți
    cu colecțiile tale superbe!
    Pentru mine este o plăcere să trec
    pe aici și de fiecare dată învăț câte ceva!
    O zi de miercuri plăcută,Max!

    RăspundețiȘtergere
  31. O frumoasa lectie de istorie in imagini! :)
    Zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  32. Astept cu emotie si nerabdare fiecare aparitie de miercuri pe blogul tau. Si astazi m-ai fermecat !
    Dacasunt ale tale toate aceste carti postale si marci postale cu care ne incanti mereu, atunci Ali-Baba era un mic copil pe langa tine !

    RăspundețiȘtergere
  33. frumoase imagini din vechea cetate a Bălgradului ne-ai oferit azi; nu prea comentez eu pe la tine (şi recunosc că mă simt destul de prost din cauza asta), dar cînd e vorba de filatelie trebuie să recunosc că sînt cam pe dinafară :) . măcar miercurea mai îndrăznesc să las şi eu cîteva vorbe, aşa, ca de la un profan. o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  34. ELENA: Mă bucur că îţi place. Îţi mulţumesc frumos şi îţi doresc la fel.

    RăspundețiȘtergere
  35. Zina: Mă bucură cuvintele tale.
    Să ştii că nu sunt aşa de rare pe cât sunt de vechi, şi nici scumpe nu prea sunt (mă rog, pe lângă altele...), aşa că asemuirea cu Ali-Baba mă măguleşte, dar nu este prea... bună! :))

    RăspundețiȘtergere
  36. Călin: Oricum îţi mulţumesc pentru vizită şi te invit să mai treci atunci când îţi va face plăcere şi îţi va permite timpul. Pentru că nu întotdeauna "mă leg" de timbre, am şi alte subiecte.
    Îţi mulţumesc frumos şi îţi doresc la fel!

    RăspundețiȘtergere
  37. Cât farmec! Fiecare are o poveste unică, interesantă, pe lângă valoarea şi frumuseţea în sine. Max Peter eşti o comoară, aceste imagini sunt istorie şi artă în acelaşi timp! O zi frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
  38. Mirela P.: Îţi mulţumesc pentru apreciere.
    Şi eu îţi doresc o zi frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
  39. Multumesc pentru lectia de istorie!!
    O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  40. ca de obicei,postare speciala azi !

    zi frumoasa :)

    RăspundețiȘtergere
  41. Foarte interesant articolul; am invatat lucruri noi si-am si calatorit in timp. :)
    O zi cu soare sa ai! :)

    RăspundețiȘtergere
  42. O colectie foarte frumoasa de poeze,care cu adevar vorbesc foarte mult.
    Zi faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  43. Frumoasa calatorie prin istorie cu ajutorul imaginilor. Happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
  44. De fiecare data, cind vad minunile tale, ma duce gindul la cutia cu poze a bunicii ... E fascinant trecutul !

    RăspundețiȘtergere
  45. presimt că nu voi pierde nici un episod...Fabuloasă postare!

    RăspundețiȘtergere
  46. Fotografiile vechi au acel "ceva" care ma fascineaza:)

    RăspundețiȘtergere
  47. Rokssana: Mulţumesc, să ai o seară cât mai frumosă!

    RăspundețiȘtergere
  48. Andera Y: Şi ziua ta să fie la fel de însorită!

    RăspundețiȘtergere
  49. Dream: Într-adevăr, "o poză face cât o mie de cuvinte"... Îţi mulţumesc, la fel!

    RăspundețiȘtergere
  50. DANI: Eu mai mereu visez că am descoperit arhiva bunicii! E bine şi frumos să ne învăţăm trecutul.

    RăspundețiȘtergere
  51. Vera: Îţi mulţumesc, aprecierea din partea ta contează!

    RăspundețiȘtergere
  52. C.L.M.: Întotdeauna în lucrurile vechi "zace" un anumit mister, e adevărat!

    RăspundețiȘtergere
  53. O frumoasa intoarcere in timp! O impresie deosebita mi-au facut Regele Ferdinand si Regina Maria!

    RăspundețiȘtergere
  54. 1. Vederi de epocă, mărci poştale, fotografii-carte poştală: totul este un..."regal"...REGAL (!) :) Din nou o evocare foarte reuşită a unor momente din istoria noastră.Pentru care aducem mulţumiri realizatorului postării!
    2. Referitor la ultima fotografie, aceea din mai 1940: cred că Mihai lua parte acolo la festivităţile prilejuite de ziua de 10 Mai în calitate (doar) de Mare Voievod de Alba Iulia.Abia din sept.1940 urma să devină Regele Mihai I şi să depună jurământul.

    RăspundețiȘtergere
  55. Marycix: Ai dreptate, sunt imagini cu o mare încărcătură istorică.

    RăspundețiȘtergere
  56. Marco Polo: Mulţumesc frumos pentru apreciere.
    Aveţi dreptate în legătură cu ultima fotografie. Se vede că sunteţi un cunoscător!

    RăspundețiȘtergere
  57. Ce frumos...la Alba Iulia s-a nascut si tata, dar n-am reusit sa ajung pe acolo decat cand eram foarte mica...as vrea tare mult sa vizitez orasul

    RăspundețiȘtergere
  58. Te salut, Peter!.
    Multumesc pt frumoasa calatorie prin istorie cu ajutorul imaginilor.

    RăspundețiȘtergere
  59. Foarte frumoase imaginile, ultimele sunt preferatele mele.Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
  60. Adevarate pagini de istorie! Cele cu regina Maria sunt preferatele mele...:-)

    RăspundețiȘtergere
  61. Imagini dintr-un timp cind Romania era in plina glorie! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  62. lunabeteluna: Eu nu am pe nimeni pe acolo, am fost o singură dată în trecere, dar aş vrea să mai ajung odată, să am timp să-l vizitez pe îndelete.

    RăspundețiȘtergere
  63. SoriN: Şi eu îţi mulţumesc şi mă bucur dacă ţi-au plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  64. Lolita: Să ştii că şi ale mele...

    RăspundețiȘtergere
  65. Sophie: A fost martorul unor evenimente deosebite.

    RăspundețiȘtergere
  66. Daca apuc, imi serbez cununia de argint in Cetate; mi-e ciuda ca in urma cu peste 35 de ani cand am facut nunta la 6 km de Alba Iulia, nu m-am pozat cu Istoria Romaniei...

    RăspundețiȘtergere
  67. O lectie de istorie, aici, pe blogul dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  68. daurel: Eu îţi doresc să apuci! Şi să ne trimiţi tuturor câteva fotografii frumoase...

    RăspundețiȘtergere
  69. Adriana: Este doar o schiţă, nu îi pot spune lecţie... Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  70. Cum spuneam la scoala? planul lectiei ...ideile principale...

    RăspundețiȘtergere