Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 3 iulie 2018

Expoziţia Generală 1906, falsuri ale valorilor mari

În fiecare zi răsfoiesc licitaţiile online pentru a descoperi piese interesante. Dar se întâmplă relativ des ca una să cauţi şi alta să găseşti. Dovada (click pe imagine pentru mărire):


Cum am văzut cele trei timbre, mi-au sărit în ochi două elemente care nu prea se potriveau:
- ştampilele nu seamănă cu niciun tip utilizat în perioadă;
- în mod clar dantelura nu este identică la cele trei piese (la originale, valorile mari nu se cunosc decât cu dantelura 11½).

Am scanat nişte originale din colecţia proprie şi le-am aşezat una lângă alta, lângă minunile oferite pe eBay. Click pe imagine pentru mărire:


Diferenţele, la examinarea mai detaliată, sunt evidente. Nu am să fac un rezumat al acestora, deoarece niciodată nu ştii când apar alte tipuri de falsuri, iar descrierea integrală a acestora nu ar fi decât o pierdere de vreme. Este evidentă şi diferenţa dantelurii fiecărui fals faţă de cea a originalului.

2 comentarii:

  1. buna,la o atenta observare,am observat ca valorile de 30 respectiv 40 bani sunt mai''inalte'' ca restul timbrelor din serie,sa fie fale?inca o intrebare,daca este posibil,exista 2 variante de culoare la timbrul cu valoarea de 2.50lei.va multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu s-au semnalat falsuri la valorile în bani.
      Diferenţele de culoare la 2,50 lei pot indica un potenţial fas. Această valoare are un tiraj redus şi a fost imprimată într-o singură traşă, aşadar n-ar trebui să apară nuanţe marcante.

      Ștergere