Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 2 august 2014

"Complezenţele" de la MViR

Mai demult, pe timpul unei discuţii pe care o aveam cu un cunoscut referitoare la tot felul de piese întâlnite la ocupaţia germană pe timpul Primului Război Mondial, ne-am oprit la pieselecirculate efectiv şi la "complezenţe".
Amicul îmi spunea că atunci când o piesă poartă ştampilele cu numere ale cenzurii germane (nu cele mari, cu legenda "Geprüft"), atunci poţi sta liniştit, deoarece ele atestă faptul că piesa în cauză a circulat efectiv.
Atunci n-am avut la îndemână o imagine a unei piese filatelice necirculate. Mai devreme însă am dat de o astfel de piesă (click pentru mărire).


Ştampila roşie cu "7" în dreptunghi cred că sare în ochi. Nu cred că poate susţine însă cineva că această piesă este circulată efectiv!
Aşa că revin la vorba mea mai veche: vrei să studiezi? Atunci fă-o pe piese, nu pe vorbe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu