Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 6 iunie 2018

Curiozitate la marca de 80 parale din 1858

Unul dintre loturile propuse pentru vânzare la licitaţia din luna mai a firmei americane  Daniel Kelleher a cuprins un exemplar ştampilat al mărcii de 80 parale din a doua emisiune moldovenească.


Mă tot uitam la ilustraţie şi nu-mi dădeam seama ce-i greşit, privirea fiindu-mi luată de ştampila JASSY/MOLDOVA la care fracţia este aşezată deasupra zilei şi nu între aceasta şi lună (–/3/2). Apoi am văzut că marca cu pricina ar putea fi circulată pe verso.
Nu am nici cea mai mică idee dacă acest lucru a fost doar o greşeală a celui care a lipit marca pe scrisoare, ori a fost o operaţie premeditată (pentru a se masca o eventuală circulaţie frauduloasă a unui exemplar deja circulat). Din nefericire în licitaţia aceasta a fost singura imagine postată, iar eu am văzut-o după ce s-a încheat licitaţia, altfel aş fi solicitat şi o imagine a celeilalte feţe a mărcii.
Am luat imaginea şi am întors-o faţă de axa verticală, pentru a-mi da seama ce-i cu marca:


Aşa, mai din avion, marca mi se pare originală (n-aş garanta pentru hârtia prezentată ca azurată).
Curiozitatea a fost oferită pentru 100 şi adjudecată cu 200 dolari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu