Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 10 martie 2019

O colecţie care m-a lăsat ca la dentist

În incursiunile pe care le fac aproape zilnic pe site-urile de licitaţii online am mereu ocazia să răsfoiesc virtual o grămadă de colecţii, acumulări, stocuri de negustor şi tot aşa. Interesul meu se îndreaptă în special spre marca românească, dar atunci când dau peste vreo colecţie frumoasă nu mă lasă indiferent.



În urmă cu câteva zile am poposit pe pagina de licitaţii a renumitei case Stanley Gibbons, atras de clasicele englezeşti din perioada regine Victoria.
Cred că am fost norocos să văd cu un colţ de ochi un link către o colecţie oferită în sistem Private Treaty. Din experienţă ştiam că aşa se oferă de regulă colecţii deosebite, care au fost distinse cu cele mai mari medalii în expoziţiile mondiale, ori care au o valoare însumată care nu prea se adresează colecţionarului de rând. Astăzi, când am vrut să văd dacă au fost postate mai multe detalii, am constatat că linkul s-a făcut nevăzut. N-am apucat să-mi notez numele fostului proprietar.

Colecţia (sau exponatul, mai bine zis) se întinde pe 80 de planşe, având ca subiect studiul mărcilor britanice Victoria de 5 lire sterline. Un singur exemplar se comercializează pe piaţa filatelică cu o sumă inaccesibilă unuia ca mine ori a ţugulanului de rând. Spre exemplu, un unicat neuzat de 5£ POSTAGE pe hârtie albă este cotat de SCOTT cam pe la 10.750 dolari (iar cel obliterat la "numai" 5.000 dolari, în timp ce aceeaşi marcă pe hârtie albăstruie neuzată este cotată cu 48.500 dolari (şi 13.000 dolari obliterată. Timbrul de 5£ TELEGRAPHS este cotată de Michel cu 20.000 euro neuzată şi 2.000 euro obliteraă. Caa săv trezesc şi vouă apetitul, las aici câteva planşe (click pe imagini pentru mărire).



Mai devreme mi-am rupt vreo două ore ca să aranjez puţin imaginile din PDF-ul original, pentru a putea să-l încarc pe un server ca să vi-l pun la dispoziţie. Dacă sunteşi curioşi îl puteţi descîrca de la acest link (exponatul complet cu toate cele 80 de planşe nu are decât 10 MB).

Vă recomand (celor care se descurcă cu limba engleză) să citească şi explicaţiile de pe planşe, în special termenii, care sunt în concordanţă cu cei utilizaţi în cataloagele internaţionale şi în cele specializate, fără a se încerca inventarea roţii.

Distracţie plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu