Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 12 martie 2019

Diferenţa dintre preobliterate şi obliterate de complezenţă

Întrebarea referitoare la această problemă (sau definiţie, cum vreţi să o consideraţi) mi-a fost pusă de câteva ori de cititori, precum şi de colaboratori. Deşi am răspuns de fiecare dată, nu am avut la îndemână exemplele potrivite.

După ce am mai sortat din imaginile strânse în decursul anilor am dat peste fotografia de mai jos care mai că vorbeşte singură, cu condiţia ca cel care se uită la ea să înţeleagă ceea ce vede (click pentru mărire).


Cele două coli ale emisiunii Sateliţi artificiali sunt ambele ştampilate, dar în condiţii diferite.

Coala albastră din stânga are ştampilele pretipărite. Acest sistem eu îl denumesc preobliterare şi în opinia mea într-un viitor catalog specializat ar trebui catalogat separat de mărcile care poartă o ştampilă aplicată în circuitul poştal normal.

Coala din dreapta a fost - spre deosebire de cealaltă - ştampilată manual, cu un ştemplu asemănător celor utilizate de oficiile poştale. Eu denumesc această operaţiune drept ştampilare de complezenţă, trebuind de asemenea să fie catalogată separat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu