Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 2 septembrie 2017

Este ceva în neregulă cu filigranele PR

Tot sortând mărci Spic de grâu am observat unele particularităţi la filigranele PR IV şi PR V. În timp am adunat multe perechi, ştraifuri şi blocuri. Atunci când am început aranjarea acestora pe tiraje/tipuri de hârtii/poziţii de filigran am sesizat diferenţe între filigranele aceleiaşi perechi, aceluiaşi ştraif, aceluiaşi bloc.

Există două categorii de variaţii pe care le-am sesizat:
a) diferenţe ale formei literelor;
b) alinieri defectuoase ale filigranelor pe două mărci adiacente (la aceeaşi pereche, la acelaşi ştraif ori bloc).

Detaliul interesant este că am impresia că există două filigrane diferite notate convenţional PR IV, la tirajele din 1898-1899 ale valorilor mici (1 BANI - 50 bani).

Întâmplarea a făcut să-mi achiziţionez o lampă de birou nouă (cea veche mi s-a spart din cauza neatenţiei) şi parcă dintr-o dată am început să văd mai bine filigranele.

Deocamdată aceasta este prima semnalare. Mi-am propus să folosesc dispozitivul pentru transparenţă al scanerului pentru digitizarea pieselor la care am sesizat "probleme". Probabil că după aceasta îmi va fi relativ uşor să fac comparaţii, suprapuneri şi să desenez vectorial filigranele, cu o mare precizie.

Dacă a sesizat şi altcineva ceva asemănător îl rog să nu o ţină numai pentru el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu