Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 20 septembrie 2018

O făcătură pe care n-am mai văzut-o

Mai devreme răsfoiam licitaţiile filatelice de pe un portal specializat. Am dat peste un lot de mărci ale ocupaţiei germane din Primul Război Mondial (click pentru mărire).


Pentru că mă interesează anumte varietăţi la timbrele de ajutor şi la cele fiscale, am întârziat ceva mai mult cu examinarea fiecărui exemplar şi am remarcat făcătura în cauză:


Multe minuni am mai văzut, nu şi pe aceasta.

Încă nu există un studiu pertinent în literatura românească referitor la falsurile supratiparului caligrafic M.V.i.R. şi la microsemnele de originalitate ale acestora. În perioada tulbure din acei ani au existat mulţi profitori, precum şi destui negustori de timbre pentru care banul a contat mai mult decât cinstea. Au realizat o gamă largă de făcături în cantităţi îndestulătoare, care se întâlnesc şi astăzi pe piaţa filatelică europeană. Cele mai multe se pare că au fost exact timbrele de ajutor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu