Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 11 mai 2017

Clasice româneşti la Koehler

Licitaţia desfăşurată în luna martie a.c. a avut în ofertă câteva piese clasice româneşti (şi din zona românească de interes), pe care le voi trece rapid în revistă (cele care mi-au plăcut mie, nu toate).


Una dintre piesele care mi-au plăcut mai mult a fost foaia de expediţie de mai sus, expediată în septembrie 1905 împreună cu trei pachete de la Jaffa (oficiul austriac) în Bucovina, la Cernăuţi. La sosire, formularul a fost încărcat cu un porto de 3 heller, aplicându-se marca portocorespunzătoare pe verso.


Aceasta este o scrisoare recomandată interesantă, expediată din Moscopole (Epir) în noiembrie 1914 în Germania la Braunschweig, via Koritsa. Mărcile emisiunii locale din Moscopole sunt destul de rarre pe trimiteri întregi. Sper să nu mă întrebe cineva ce legătură are piesa cu aria românească de interes.


Cap de bour de 54 parale din prima emisiune, unicat obliterat JASSY MOLDOVA 6/9 cu tuş roşu. Celelalte detalii se pot citi din certificatul semnat de Heimbüchler. Pentru cei foarte cuiroşi, marca a fost oferită cu 5.000 euro, dar a fost vândută cu numai 4.000 (pentru că nu au existat amatori şi cerere).


40 parale din a doua emisiune pe hârtie albă, bloc neuzat de patru mărci cuprinzând două perechi tête-bêche. Clişeul mărcilor aparţine aşa-numitului "tip II", căpătând uzura caraceristică a literei P din ПAP de jos, respectiv uşoara deteriorare a cadrului deasupra lui P din ПAP de sus.


Bloc neuzat de 16 exemplare de 2 parale Cuza 1865 pe hârtie simplă, cu gumă originală. O piesă foarte frumoasă şi bine păstrată.


Scrisoare simplă francată cu un unicat de 20 parale Cuza 1865, expediată de la T. OKNEI (tip Moldova mare) la Galaţi. Nu este o mare raritate, dar mi-au plăcut faţa echilibrată a piesei şi ştampilele curat aplicate.


Foaie de expediţie pentru două colete expediate în noiembrie 1902 din Altona, Germania în Bucovina, la Cernăuţi, via Myslowitz. Piesa mi se pare interesantă datorită prezenţei, pe faţa formularului, a etichetei vămii din Cernăuţi. Pe verso se poate observa ştampila administrativă a aceleiaşi vămi, precum şi ştampila poştală de sosire.

A existat şi din afara ariei româneşti de interes o piesă care mi-a plăcut în mod deosebit (click pe imagine pentru mărire):


Coală integrală de 40 bucăţi a timbrului rusesc fiscal din 1909-1910 cu rânduri tête-bêche şi supratipar SPECIMEN. Acest timbru fiscal se pare că a avut (ca timbru normal, nu ca specimen) utilizare şi în Basarabia. Acesta este motivul pentru care mi-am inclus piesa în baza de date.

Sper că v-a făcut plăcere această prezentare. Dacă nu, spuneţi-mi de ce printr-un comentariu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu