Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 19 octombrie 2016

Fraudă poştală la Oradea

Prima dată când am văzut cartea poştală din imaginea de mai jos (click pentru mărire) aveam senzaţia că mă uit şi nu înţeleg despre ce este vorba, din cauza culorii mărcii de 1 leu Ferdinand "cap mare". M-am uitat apoi la dată şi am realizat că ân acea perioadă tariful pentru o carte poştală simplă nu era de 1 leu, ci mai mic (el a fost de numai 50 de bani).


Ulterior am realizat defapt ce nu înţelegeam (nu râdeţi, se întâmplă să simţi că nu mai procesezi ceea ce vezi după ce stai cu nasul în timbre vreo zece ori). Expeditorul, probabil un farmacist din Oradea, a expediat la Bucureşti o solicitare pentru un eşantion de medicament, francând cartea poştală cu o marcă fixă de 1 leu albastru decupată dintr-un formular de mandat poştal (şi uite-aşa omul a făcut o economie de 50 de bani).



Cartea poştală a circulat fără ca mica fraudă să fie observată (altfel trimiterea ar fi fost ori marcată cu vreo ştampilă "T" sau "Porto", ori ar fi primit o marcă taxa de plată (ori amândouă).

Această carte poştală ar putea sta foarte bine într-o colecţie de istorie poştală care are ca obiect studiul tarifelor.

2 comentarii: