Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 16 octombrie 2016

Am mai găsit ceva

Tot despre uzuala "Carol II călare" este vorba. Scanând nişte perechi şi ştraifuri, am observat o aliniere defectuoasă a unui clişeu.

Am o slăbiciune pentru perechi şi blocuri (nu numai la această uzuală, ci la toate mărcile româneşti emise până la proclamarea republicii. Cu ajutorul unor astfel de piese am reuşit să identific multe tipuri şi planşe la mărcile emisiunii Spic de grâu. De atunci am pus în colecţie aproape orice pereche, ştraif şi bloc care mi-au ajuns în mână în cadrul unor sortimente sau loturi mai consistente.

S-a întâmplat ca şi la această marcă uzuală să găsesc câteva zeci de perechi, ştraifuri şi blocuri. La grămadă, aranjate în clasoare, nu am sesizat ceva deosebit (deşi le mai luasem la mână cu mai mulţi ani în urmă, aranjându-le pe poziţii ale filigranului CC monogram). Abia când m-am apucat să verific cu mai multă atenţie uzuala am observat abaterea, când mi-am pus imaginile cât o pleaşcă, pe întreg ecranul monitorului.

Diferenţa de poziţionare este destul de mică (circa 0,3 mm), dar ea poate indica o anumită particularitate caracteristică cilinfrului (sau a unui cilindru din cei confecţionaţi pentru această uzuală. Click pe imagini pentru mărire.


Prima dată alinierea defectuoasă mi-a sărit în ochi la o pereche. Dacă măriţi imaginea puteţi observa liniile roşii plasate pe marginile cadrelor desenului.

Odată observată particularitatea, m-am întors şi la celelalte perechi şi ştraifuri scanate deja, descoperind încă un ştraif de trei mărci (click pentru mărire).


Care este semnificaţia alinierii defectuoase o voi prezenta într-o broşură pe care o voi realiza în viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu