Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 29 septembrie 2016

Circulaţie "prima zi"

Licitaţia cu numărul 54 al casei Rosslau nu a avut loturi de mărci româneşti, ci numai câteva loturi de circulaţii cu mărci ale ocupaţiei germane din Primul Război Mondial. Unul dintre loturi a propus amatorilor o tirmitere simplă externă, expediată din Bucureşti (pe 1 iunie 1917!) în Germania, la Kattowitz (Prusia, Silezia). Click pentru mărire.


Plicul a fost oferit la un preţ de strigare de 20 de euro, fiind achiziţionat cu un preţ final de 120 de euro.

Personal nu sunt chiar convins însă de caracterul nefilatelic al plicului în cauză. Din nefericire, catalogul licitaţiei nu a prezentat şi cealaltă faţă a plicului.

UPDATE

Trebuie să îmi fac mea culpa pentru graba cu care am publicat aritcolul, bazându-mă pe descrierea făcută de casa de licitaţie fără să mai verific exactitatea informaţiilor.

Colegul nostru Dan Grecu mi-a făcut o observaţie pe Facebook pe marginea piesei. Data de circulaţie  este 1 iunie 1918, ștampila de cenzură a fost folosită în 1918, iar ștampila "Bukarest / d" are până acum doar două zile cunoscute de circulație, 31 mai și 1 iunie 1918. Prețul final realizat s-a datorat ștampilei foarte rare cu litera "d".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu