Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 1 iulie 2014

Timbrele nepoştale ale DDSG (1)

Am promis câtorva colegi că voi face o recenzie a timbrelor din această categorie care au fost vândute în ultima perioadă pe portalurile online.

Pentru început, ar trebui să fac câteva precizări:
- aceste timbre au avut destinaţie şi utilizare nepoştală, aşadar nu au ce căuta într-un catalog al mărcilor poştale; ele ar fi de interes colecţionarilor de timbre fiscale (deşi nu este cazul cu acestea, neîncadrându-se în această categorie) sau celor preocupaţi de aşa-zisele "cinderella";
- nu am de gând să intru în istoricul companiei de navigaţie, există destule lucrări care tratează acest subiect;
- prezentarea de faţă nu se doreşte a fi un studiu al acestor piese, dar voi puncta câteva elemente care mi-au sărit în ochi, poate vor fi utile unui colecţionar pasionat de astfel de piese.

După cum cred că aţi observat din titlu, acesta este primul episod dintr-o miniserie, deoarece trecerea în revistă include destule piese din categorii multiple, care nu "intră" într-un singur articol.
În acest prin articol vă prezint timbrele pentru pachete de format mare, pătrat. Ele includ două tipuri de clişee:
- un tip cu fundal realizat din linii de tip "guilloche", cu inscripţia rutelor conţinând numai două porturi (Brăila-Galaţi şi retur);
- un al doilea tip cu fundal realizat dintr-o haşură de linii orizontale de culoare, cu inscripţia rutelor conţinând trei porturi (Călăraşi-Ostrov-Silistra şi retur).

Ca observaţie, cele două rute se află exact în zonele unde s-a organizat traversarea fluviului. Deoarece nu am văzut niciodată un astfel de timbru pe un document întreg, îmi permit să avansez ipoteza că taxele (de 20 sau 40 bani) erau percepute de compania de navigaţie pentru bagajele transportate la traversarea Dunării (dacă ştie cineva mai multe, îl rog să mă corecteze).

Tot ca observaţie, preţurile realizate pe piaţa liberă de către aceste piese nu prea par să aibă vreo noimă: atât fixarea preţurilor de plecare, cât şi preţurile finale obţinute părând să fie rodul împrejurărilor de moment. Fără să mai bat apa în piuă voi treve direct la prezentarea lor.

Brăila-Galaţi, 20 şi 40 bani verde: 19 dolari (după 10 biduri).

Brăila-Galaţi, 20 bani crem (una dantelată, cealaltă nedantelată şi anulată): 30 dolari (după 9 biduri).

Brăila-Galaţi, 20 bani în culorile verde şi crem, ambele anulate (ştampila este ilizibilă): 31 dolari (după 7 biduri).

Brăila-Galaţi, 20 bani verde nedantelat: 25 dolari (1 bid).

Idem, dar dantelată: 10 dolari (după 2 biduri).

Brăila-Galaţi, 40 bani crem şi verde, dantelate, neanulate: 34 dolari (după 6 biduri).

Idem, nedantelate şi anulate (ştampilele sunt ilizibile): 31 dolari după 10 biduri.

Brăila-Galaţi, 40 bani crem: 10 dolari (2 biduri).

Idem, verde: 5 lire sterline (după 3 biduri).

Idem, o piesă similară: 7 lire sterline (după 5 biduri).

Aceasta este o piesă care mie mi se pare interesantă,deoarece pentru traseul Brăila-Galaţi demonstrează faptul că a existat cel puţin o planşă care conţinea atât valoarea de 20 bani, cât şi pe cea de 40 bani. Este prima astfel de piesă pe care am avut ocazia să o văd (dar aceste timbre neintrând în aria mea de interes, este posibil să mai existe, dar nu le-am observat eu). Preţ: 34 dolari (după 3 biduri).

Galaţi-Brăila 20 şi 40 bani roşu, ambele anulate: 31 dolari (după 6 biduri).

Idem, neanulate: 11 dolari (după 8 biduri).

Idem, din nou anulate: 31 dolari, după 8 biduri).

Idem, neanulate: 13 dolari, după 9 biduri.

Idem, unicat colţ de coală de 20 bani: 10 dolari după 2 biduri.

Idem, pereche de 20 bani: 27 dolari (după 4 biduri).

Unicat de 20 bani: 8 lire sterline (după 5 biduri).

Idem, unicat de 40 bani: 16 dolari (după 5 biduri).


Trecem pe cealaltă rută, cu două timbre de 40 bani (Călăraşi-Ostrov-Silistra, respectiv Ostrov-Călăraşi-Silistra, ultima fiind anulată): 41 dolari (după 9 biduri).

 Tot două timbre de câte 40 bani, cu variante de rute: 37 dolari după 3 biduri.

Unicat de 40 bani brun Călăraşi-Ostrov-Silistra: 10 dolari (un singur bid).

O piesă similară: 13 dolari după 3 biduri.


Idem, o pereche orizontală din acelaşi timbru: 29 dolari, după 4 biduri.

Timbru de 40 bani galben Ostrov-Călăraşi-Silistra: 17 dolari (după 4 biduri).

Idem, piesă similară: 18 dolari după 8 biduri.

Două timbre de câte 40 bani (cu variante de traseu) anulate: 31 dolari, după 8 biduri.

Alte două timbre de câte 40 bani, neanulate: 12,50 dolari (după 5 biduri).

Unicat de 40 bani albastru cu ruta Silistra-Ostrov-Călăraşi: 16 dolari (după 4 biduri).

Piesă similară, colţ de coală: preţ de strigare de 10 dolari, dar nevândut.

Lot de trei piese neanulate: 27 lire sterline (după 11 biduri).

Alt lot de trei piese: 28 dolari, după numai 2 biduri.

Încă un lot de trei piese: 46 dolari, după 14 biduri.

Lot de şase piese (cu celpuţin patru timbre distruse): 29 dolari, după 3 biduri.

Lot de opt piese oferite pentru 150 dolari, dar nevândute.

Cred că după parcurgerea acestui articol v-aţi făcut o idee despre aceste timbre. Când voi avea timp voi continua şi cu alte categorii de timbre nepoştale ale companiei DDSG.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu