Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 10 februarie 2014

Care este data corectă din această ştampilă?

Îmi place să văd că există colecţionari care îşi pun întrebări şi caută soluţii la ele. Mai devreme am primit de la un colaborator o întrebare referitoare la data din ştampila de pe această piesă:


Este o scrisoare care este relativ comună (pentru mine), corespunzând celei mai întâlnite combinaţii din epoca respectivă pentru o scrisoare simplă internă. Scrisoarea a fost oferită pe eBay, mam văzut-o, dar n-am urmărit-o deoarece nu am considerat-o deosebită.
Ştampila însă poate părea una curioasă colecţionarilor cu mai puţină experienţă.


Am fost întrebat: "Care este data corectă, 24 sau 28 ianuarie? Şi în ce an este?"
Răspunsul corect: este 24 ianuarie, iar anul este 1882. Anul în acest tip de ştampilă este exprimat  prin ultimele două cifre. Numai că la această ştampilă, cifra "2" din "82" este răsturnată (cifrele şi literele din dată erau mobile şi se puteau insera în poziţie eronată în ştemplul metalic).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu