Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 11 octombrie 2013

CEDO: proprietarul unui website sau al unei pagini pe o reţea de socializare răspunde legal pentru comentariile postate

Am dat ceva mai devreme peste menţionarea unei decizii a CEDO într-o cauză din 2006, în care proprietarul unei pagini de internet a fost obligat la plata sumei de 43.350 dolari în favoarea unei societăţi faţă de care pe pagina de internet respectivă au fost postate comentarii jignitoare şi ameninţătoare ale cititorilor.
Puteţi afla mai multe pe blogul lui Iulian Urban.

6 comentarii:

  1. Asta o fi valabil in tarile civilizate. Cand o fi si la noi, inseamna ca am urcat o treapta si ne-am ridicat deasupra mocirlei in care suntem acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În prinicpiu aşa este. Dar ce te faci dacă cineva face un comentariu cu bună credinţă? Ar putea deveni un mijloc de a-ţi băga pumnul în gură pentru ăla care nu te are la inimă, chiar dacă ai dreptate.

      Ștergere
  2. Waw ! Daca afla ”vedetele” si politicienii despre asta, se imbogatesc si mai tare, la ce comentarii sunt pe toate site-urile despre ei ! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. "Mai mulţi cititori au scris comentarii jignitoare şi ameninţătoare la adresa companiei şi a proprietarului ei" Sa stii ca mie mi se pare fair play.
    Adica tu, Max , ai o firma. Faci ceva la firma aia si vin 15 oameni care nu te cunosc si te fac in toate felurile pe tine (ca admin) sau firma in sine fara sa aduca justificari, doar pentru ca pot si asa au ei chef. Ti se pare normal? Mie nu?

    Fi sigur ca daca eu Hapi River divulg maine niste nume din cercurile si manevrele care se fac la .....sa zicem Parchetul Cluj - respectivii vor sari pe mine si ma vor obliga sa dau jos articolul iar daca nu o fac vor face tot posibilul sa ma faca sa raspund pentru o eventuala calomnie in caz ca nu am probe. De acolo - eu sunt responsabila intr-adevar pentru ce am afirmat iar daca mentin sau nu acele acuzatii e in raspunderea mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Hapi.
      Pe de o parte, se sprijină o responsabilizare a deţinătorului vectorului media. Eu am şters destule comentarii şi până acum.
      Ceea ce doream eu să spun însă este că acest precedent în jurisprudenţă poate genera abuzuri atunci când i se pune cuiva pata pe tine. Să nu ne îmbătăm cu apă rece, pentru că există situaţii în care unele organisme/instituţii/firme au luat-o razna sau funcţionează în dispreţul legii sau al cetăţenilor.

      Ștergere