Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 31 mai 2013

Prizonieri români în Bulgaria

După ce o parte importantă a teritoriului naţional a fost ocupată în timpul Primului Război Mondial de trupele germane, austriece, bulgare şi turceşti, mulţi militari români s-au văzut nevoiţi să îndure amarul prizonieratului în lagăre ale uneia dintre puterile duşmane.
Corespondenţa provenind de la prizonierii români deportaţi în lagăre din Bulgaria mi se pare ceva mai rară, pentru că numărul pieselor pe care le-am văzut este destul de mic. Nu trebuie însă să o luaţi ca pe un adevăr absolut, deoarece experienţa mea legată de acest capitol al istoriei poştale este destul de limitată. Nu am colecţionat niciodată astfel de piese, mulţumindu-mă să adopt statutul de observator al pieţei.

Cele două piese din imaginile de mai jos (click pentru mărire) au fost oferite luna trecută pe un portal de licitaţii online. Ele datează din anul 1918 şi sunt expediate din Bulgaria.
Ţinând mouse-ul pe imagini, veţi putea observa în bara de stare preţurile cu care piesele au fost achiziţionate. M-am gândit să le postez deoarece ştiu că sunt cititori care urmăresc acest capitol al istoriei poştale.


Ambele piese poartă ştampile ale cenzurii militare bulgare din Sofia, fără a se observa şi ştampile poştale. Pentru a doua piesă, nu sunt convins că marca de 10 stotinki a fost aplicată de către expeditor, bănuind că este pusă ulterior. Asta nu schimbă însă statutul de document al piesei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu