Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 18 august 2012

Varietăţi interesante

Am adunat pentru voi mai multe varietăţi interesante pe care le-am văzut prin licitaţiile online în ultima lună. Marea majoritate sunt semnalate şi se cunosc de către "vânătorii" de astfel de piese. Dacă vă interesează preţurile de vânzare ale pieselor, le găsiţi în numele fişierelor imagine.

La timbrul de ajutor benevol "Traian" de 10 bani roşu din 1915 există mărci din marginea de coală care au această margine nedantelată.

La aceeaşi marcă se cunoaşte şi un număr de planşă (probabil) imprimat pe marginea de coală. Am văzut de câteva ori astfel de piese.

Şi la marca verde se întâlnesc mărci cu marginea de coală nedantelată.

La timbrul de ajutor de 50 bani (în culoare schimbată, din 1918) această pereche orizontală nedantelată la mijloc este o varietate spectaculoasă.

La timbrul de asistenţă socială de 50 de bani din 1921 apare o varietate foarte interesantă - o "curbă" de culoare la marca stângă superioară din bloc generată probabil de o sfoară sau alt corp străin, ajuns întâmplător pe planşa de tipar.

La aceeaşi emisiune, un lot de patru perechi nedantelate la mijloc a trezit interesul doritorilor. O astfel de ofertă este destul de rar întâlnită.

Un bloc de 10 bani Ferdinand "cap mic" prezintă o varietate foarte interesantă, este vorba de o dantelură dublă rar întâlnită. Cred că preţul realizat este mai mic decât ar fi cerut raritatea varietăţii.

La aceeaşi marcă, o pereche orizontală nedantelată la mijloc a realizat un preţ puţin peste media pieselor similare oferite în ultima perioadă.

O altă varietate interesantă care nu este întâlnită prea des este impresiunea ofset ("abklatsch"-ul) parţial(ă) a supratiparului.

Altă margine de coală nedantelată, de această dată la timbrul ARPA din 1931.

La timbrul aviaţiei din 1931, perechile nedantelate la mijloc sunt cunoscute, dar nu sunt comune.

Altă pereche nedantelată la mijloc, cunoscută şi catalogată. Nu este o piesă nici comună, dar nici prea rară.

O piesă foarte rară este această pereche, care are filigran PTT şi care nu a fost emisă oficial pe această hârtie. Mărcile provin din coli cu supratipar "Timbrul aviaţiei" (ca cel al piesei precedente), rămase fără supratipar din cauza deplasării acestuia. Preţul realizat este cu mult mai mic în comparaţie cu raritatea piesei.

 Timbrele aviaţiei din 1936 (modelul "pilot") au fost parţial puse în circulaţie şi nedantelate. Ele sunt relativ rare, fiind subcotate în cataloage.

Timbrul pentru fondul aviaţiei ("trimiteri poştale") din 1936 este relativ rar în perechi nedantelate la mijloc.

Coliţele dantelate "Asistenţa PTT" sunt cunoscute pentru numărul destul de mare de varietăţi înregistrate. În acest exemplu, coliţa nu are linia de dantelură de pe latura inferioară a ştraifului de mărci.

La aceeaşi coliţă mai apare o varietate: o linie verticală de dantelură în plus faţă de coliţele normale.

La poşta locală Oradea din 1945, valoarea de 30 fillér are marginea de coală nedantelată.

La aceeaşi emisiune, aceeaşi varietate la valoarea de 2 pengö, de data aceasta întâlnită la marginea superioară.

O varietate rară este supratiparul răsturnat la timbrul IOVR de 1 leu din 1947. Preţul realizat reflectă relativ apropiat raritatea.
Dacă aveţi întrebări, le aştept cu plăcere.

14 comentarii:

  1. Imi place timbrul aviatiei
    Nici nu am mai vazut pana acum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să ştii că există destule timbre (ce-i drept, nu româneşti) pe care nici eu nu le-am văzut! :))

      Ștergere
    2. Da dar....ma gandesc ca pe cele de valoare le-ai cam vazut pe toate ;)

      Ștergere
    3. Da, ştiu "vârfurile"; nu le-am văzut pe toate în realitate, dar măcar în poze le-am văzut şi le ştiu.

      Ștergere
  2. Salve Max !

    In Colectia de studiu Odo Boehm Renei timbre de francare 1919-1926 intalnim multe astfel de varietati.Din pacate studiul , conceput acum peste 50 de ani , nu a fost publicat . Cred ca este pacat deoarece varietatile de dantelura dubla,si de hartie, cu diferite tipuri ale acesteia,au multe valori.
    O piesa interesanta este Ferdinand cap mare valoarea de 15 bani brun roscat care nu are dantelura verticala la o pereche 15 bani brun roscat la toate marginile verticale ale marcilor.(asa as crede eu, poate sa nu fie real)
    Desi nu ma intereseaza partea mercantila totusi intreb in legatura cu valoarea la care s-ar ridica piesele(din o singura marca) cu dantelura dubla verticala sau orizontala . Nu de altceva dar vreau sa caste putin ochii urmasii mei daca o sa fie sa dau coltul mai repede (ei nu vad decat acest aspect mercantil)
    Studiul lui Boehm Renei a fost continuat de doctorul Anton Setnic atat imbogatind colectia cat si printr-un imens studiu teoretic al marcilor(colectia achizitionata de mine la marcile Ferdinad are in jur de 10.000 de piese - eu achizitionand in continuare piese pe care le atasez colectiei)
    Tinand cont de fabulosul studiu asupra Emisiunii Paris(nepublicat) pe care l-am vazut acum vreo 7 zile , cat si de colectia de studiii Boehm nepublicata , pot spune, dragul meu Max, ca filatelia Romaneasca are multe comori care trebuie infatisate tuturor si mai ales cercetatorilor.Din pacate , desi am un exemplu ferm in fata ochilor , nu dispun de timpul necesar pentru a continua studiul. Sunt satul de amanarea atator proiecte care tin de viata profesionala. Stiu ca fac un pacat dar o sa am grija ca aceasta colectie sa nu se sparga si sa ajunga in mainile unui cercetator sau ale unei institutii .
    ( recent am aflat de la un batranel care l-a cunoscut bine de tot ca Odo-Boehm era bavarez)

    Max , Toata Stima !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate, un studiu nevalorificat prin publicare nu are nicio valoare. Dacă ai posibilitatea, încearcă publicarea studiilor în orice formă ar fi posibil.
      Cu colecţia, este altă treabă. Nici eu nu aş dori să vând ce-am strâns, mai degrabă aş căuta pe cineva pasionat, în stare să ducă munca mai departe.
      La marca de 15 bani Ferdinand "cap mare" (pe hârtia de război), perechile parţial dantelate nu sunt prea rare. Cred că numai eu am semnalat de mai multe ori această varietate pe blog. În opinia mea, o singură pereche ar valori între 15 şi 25 euro, iar un bloc de patru cam 40-50 euro.

      Ștergere
    2. S-a vandut recent un bloc e 42 de valori toate nedantelate orizontal : http://www.ebay.com/itm/ROMANIA-1919-20-Cap-Mare-15B-ALL-horizontal-perfs-missing-B-ock-x42-SUPERB-/361613311116?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&nma=true&si=QOPYdkZJOfPFmbya%252FWvyBCZw%252F5w%253D&orig_cvip=true&rt=nc

      Ștergere
    3. S-a vandut recent un bloc e 42 de valori toate nedantelate orizontal : http://www.ebay.com/itm/ROMANIA-1919-20-Cap-Mare-15B-ALL-horizontal-perfs-missing-B-ock-x42-SUPERB-/361613311116?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&nma=true&si=QOPYdkZJOfPFmbya%252FWvyBCZw%252F5w%253D&orig_cvip=true&rt=nc

      Ștergere
    4. Am văzut blocul (urmăresc toate loturile de pe eBay cu ajutorul unui reader RSS). Am avut un asemena bloc în mână, puţin mai mare chiar.
      Din păcate aşa ceva nu ar trebui oferit pe eBay, deoarece se devalorizează (ofertele sunt prea mici în raport de raritate, în opinia mea).

      Ștergere
  3. Pun o intrebare de necunoscator, poate, dar chiar m.ar interesa. Am gasit in clasor in timbru interesant si am vrut sa vad ce e cu el. Este vorba de timbrul aviatiei modelul pilor cu valoarea de 2 lei insa varianta dantelata. Nu vad sa fie datat, dar am gasit pe net mai multi ani. Stiti sa imi spuneti cat ar fi de vechi si cam cat ar valora? Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un timbru extrem de comun, cu un tiraj imens şi o utilizare pe măsură. A fost folosit ca taxă fiscală pepntru câţiva ani buni, lipirea lui pe documente fiind obligatorie timp de mai mulţi ani. S-a utilizat şi poştal, pe foi de expediţie, dar tot pentru încasarea unei taxe fiscale.

      Ștergere
    2. Aveţi la linkul acesta exemple de circulţii pe foi de expediţie:

      https://romanianstampnews.blogspot.ro/2012/04/n-am-avut-de-lucru-si.html

      Ștergere
  4. Multumesc mult! E mare pacat ca in ziua de azi nu prea mai da nimeni atentie timbrelor. Am un clasor frumusel, dar in afara notiunilor de baza nu stiu sa le apreciez si chiar regret asta. Dar asta si din cauza ca am clasorul de cand eram mic, cred

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna dimineata. Ma bag si eu in discutie, rugandu-va sa ma ajutati cu informatii. Eu realizez un studiu despre familia Renei (Renney de Herszeny) din Burla, judetul Suceava. Orest Renei a fost prefect al judetului Radauti intre anii 1870-1882. Ar putea fi o legatura intre Boehm Renei si Orest Renei? Va rog sa ma contactati la popesque@yahoo.com (cu Q !)

    RăspundețiȘtergere