Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 3 octombrie 2011

Dacă aveţi nevoie de un album...

Uite că sunt mai bine de două săptămâni de când am primit, din surse diferite, două oferte pentru albumul mărcilor poştale româneşti. Daniel mi-a luat-o înainte, dar nu-i niciun bai, că nu facem concurs, "luptăm" pe acelaşi "front"!

Prima ofertă a ajuns la mine prin prietenul prietenului..., autorul fiind Dl. Norbert Blistyar. Dânsul spune, în scrisoarea trimisă filateliştilor:

"Absenţa unui album specializat al mărcilor poştale româneşti şi preţurile exagerate cerute de editurile specializate în materie (Lindner, Schaubeck, KA-BE, etc.), ne-a îndemnat să căutăm o posibilitate de a pune la îndemâna celor interesaţi un album ieftin şi uşor accesibil sub forma unui CD. Cum astăzi aproape toţi colecţionarii indiferent de vârstă, folosesc un CP am optat pentru un album pe care fiecare colecţionar să şi-l poată tipări după cerinţele proprii. Fiecare îşi poate alege hârtia şi formatul pe care îl doreşte, dacă foile să aibe chenar sau nu şi să-şi aleagă singur modul de copertare.

Albumul este conceput pe trei perioade, 1858-1921, 1922-1947 şi 1948-1959, ultima fiind cea mai interesantă perioadă din filatelia română de după război. Sunt cuprinse în album varietăţile majore de desen, de culoare, de filigran iar pentru perioada 1948-1959 şi reimpresiunile care deasemenea sunt parte componentă a filateliei româneşti. Există şi o variantă fără reimpresiuni pentru începători şi cei care nu le doresc. Fascicolele pentru cele trei perioade menşionate cuprind 50, 102 şi 96 de pagini care pot fi uşor completate cu dacă dorim să fixăm şi diferite aranjamente speciale. (Aşa ar fi de pildă varietăţile de supratipar la emisiunea Bruxelles.)

În mod intenţionat s-a ales sistemul Windows 98, care este accesibi pentru toate sistemele ulterioare şi este deci la îndemâna oricărui utilizator. Costul unui fascicol pe CD este 29 LEI + taxele poştale, expedierea făcându-se din Reşiţa (iar pentru colecţionarii din străinătate, din Germania). Există şi posibilitatea de a economisi din taxele poştale dacă se fac trimiteri în bloc de 8-10 CD".



 Pentru edificare, puteţi vedea mai jos mostrele a două pagini (click pe imagini pentru mărire):


Pentru orice persoană interesată, Dl. Blistyar poate fi contactat prin mail, la adresa norbert.blistyar@freenet.de.

Chiarîn aceeaşi zi în care am primit această ofertă, am mai primit una - ghiciţi! - tot pentru albumul mărcilor poştale româneşti. Autorul ei este Dl. Romeo Titorencu, care precizează următoarele:

«Albumul conţine denumirile exacte a seriilor filatelice româneşti iar fiecare chenar este prevăzut cu informaţii privind valoarea nominală şi culoarea timbrului.

Albumul va cuprinde perioada 1858-2009 repartizat conform :


1) 1858-1947 total 240 pag - 240 lei
2) 1948-1964 total 182 pag - 185 lei
3) 1965-1989 total 365 pag - 365 lei
4) 1990-2000 total 137 pag - 140 lei

Albumul se prezintă în format mare cu dimensiunea filei de:

-29,50 cm înălţime
-24,00 cm lăţime.

Lucrarea se prezintă în rezoluţie tipografică de înaltă calitate pe hârtie albă mată cu o grosime de 0,180 mm şi 200g /m2.

Filele sînt prevăzute cu perforaţii laterale compatibile cu sistemul de prindere în 4 inele a albumelor standard produse de mărci de renume cum ar fi de exemplu "Leuchtturm /Lindner /Schaubek /Safe".

Albumul se poate achiziţiona complet cu sau făra copertă, pe perioade filatelice, cronologic sau individual pagină cu pagină».


Pentru că nu am acordul Dlui Titorencu să-i public adresa de e-mail, dacă este cineva interesat de albumul realizat de dânsul poate să-mi trimită un mail, pe care eu îl voi direcţiona către dânsul. Mai jos puteţi vedea şi două mostre ale albumului (click pe imagini pentru mărire):


Sper că cei doi autori nu se vor supăra dacă îmi exprim câteva idei personale, mai jos.

Pe vremea când eram doar un puşti în pantaloni scurţi, am rămas "fixat" pe ideea că trebuie neapărat să-mi procur un album. Văzusem la cineva (Dumnezeu Să-l ierte pe săracul colecţionar, cred că de mulţi ani e oale şi ulcele) un album franţuzesc, Yvert, cu coperte neasemuit de frumoase şi cu pagini având un cadru frumos înflorat. Dacă vă e dor să revedeţi aşa ceva, vă dau două mostre mai jos, dintr-un album "de lux", britanic, publicat pentru prima oară înaintea Primului Război Mondial!


Dacă vreţi să vedeţi mai multe modele de albume, dar şi de coperte frumoase ale unor albume mai vechi sau mai noi, găsiţi aici (dacă vi se cere înregistrarea, este gratuită!).

Odată cu avansarea în pasiune, mi-am dat seama de avantajele unui album, dar banii pentru achiziţionarea unuia erau... lipsă! Nu mai vorbesc că pe acele timpuri nici clasoare nu se găseau. Cele mai bune erau cele fabricate în fosta RD Germană, dar se mai găseau, din când în când, şi unele poloneze. De restul - nici vorbă să te lipeşti de aşa ceva!

Dar tot odată cu avansarea în pasiune şi mai ales datorită faptului că pe mine nu prea mă încălzea colecţionarea mărcilor strict în ordine cronologică, după catalog, ci eram înclinat mai mult spre studiu, m-am gândit să-mi "fabric" singur albumul viselor mele. Ceea ce am şi făcut! (click pe imagini pentru mărire):


Reuşisem astfel să am unul dintre cele mai "specializate" albume pentru mărci poştale! Devenisem chiar o persoană invidiată în cercul de cunoscuţi... Totuşi aceasă modă nu a ţinut prea mult. Am constatat curând că un album care are alocate spaţii strict limitate pentru mărci/emisiuni mă dezavantajează şi îmi "taie" cheful de a continua şi dezvolta studiul. Aşa că mi-am fabricat un model nou de pagini de album, de această dată fără să mai menţin o rezervare, gândindu-mă la funcţionalitate. Unde mai pui că la câţiva ani după aceea, pentru expoziţii au fost înlocuite paginile "late" cu pagini de expunere de format A4. Am adoptat şi eu acest format, realizând pagini cadrilate, cu cadre cu diverse ornamente, pe care le puteam folosi în mai multe scopuri. Iată câteva exemple:


Dacă vă plac aceste modele, vi le pun gratuit la dispoziţie. Ele sunt în format electronic, sub forma unui fişier PDF cu pagini de format A4. Le puteţi imprima singuri la orice imprimantă de birou, pe ce tip de hârtie sau carton doriţi. Fişierul are cinci modele diferite. Îl puteţi descărca de aici.

Mi-ar plăcea să citesc impresiile voastre legate de albumele pentru mărci. Folosiţi aşa ceva? Aţi folosit mai demult?

14 comentarii:

  1. Impresionant ...
    Mult mi-a plăcut postarea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Doru: Asta-i pasiunea, ce să-i fac!... :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai si daca imi fabric asa ceva pentru timbrele mele care nu sunt romanesti, trebuie sa le lipesc sarniere chiar si celor mai noi dintre timbre? sau exista si alta modalitate?

    RăspundețiȘtergere
  4. yboy: Există protecţie avansată! (dar nu de-aia ca-n reclamele de...) :)
    Pentru ştampilate (indiferent dacă sunt vechi sau noi) poţi folosi şarniere. Pentru neştampilate e păcat să foloseşti şarniere pentru că le strici guma, e bine să foloseşti poştete. Se găsesc pe la cercurile şi târgurile filatelice. Dacă nu ştii cum sunt, îţi dau linkuri pe net să vezi ce se vinde prin Germania, Anglia, SUA etc.

    RăspundețiȘtergere
  5. ok,doresc sa vad ca nu stiu cu ce se mananca dar daca treaba este costisitoare raman la clasorul meu ieftin si bun...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. yboy: Uite cam ce se vinde:
    http://prinz.co.uk/prinz-standard-stamp-mounts-prinz-black-c-28_132_136_138.html?osCsid=uhu80udp40559785n17qgnakt3

    Sau aici:
    http://www.leuchtturm.com/epages/leuchtturm_eu.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/leuchtturm_eu/Products/325304

    Sau aici:
    http://www.hawid.de/hawid_engl./index_e.html

    Dacă vrei, îţi mai pot da ceva linkuri.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc pentru modele. albumul britanic mi-a placut. am incercat sa scanez niste timbre mai mici si era sa le fac varza, asa cum sunt ochii si mainile mele. in mod cert le voi pastra asa cum sunt acum in clasoare, daca vreau sa mai raman cu ceva:).

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc forte mult , aveti acceptul meu atata timp cat este ,,de foarte bine,,

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce frumoase trebuie să fie asemenea albume! Mi-a plăcut mult acel album britanic. Încă o dată spun că filatelia este o pasiune deosebită, o adevărată artă!
    O zi frumoasă, Peter! :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Alexandru: Este într-adevăr o experienţă deosebit de frumoasă.
    Mulţumesc frumos, la fel îţi doresc şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  11. Unde as putea cumpara sarniera? mai vinde cineva? Cu ce as putea sa o inlocuiesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ştiu cine mai confecţionează acum şarniere (eu mi-am făcut un stoc în urmă cu vreo 20 de ani, când încă se găseau).
      Există alternative, luaţi cu copy/paste linkurile de mai jos:

      https://www.leuchtturm.de/briefmarken-sammeln/weiteres-briefmarkenzubehoer/

      https://prinzuk.co.uk/8-stamp-accessories

      Aici am găsit şarniere, căutând pe web:

      https://prinzuk.co.uk/stamp-accessories/32-prinz-stamp-hinges-packet-of-1000.html

      Ștergere