Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 31 iulie 2011

Două piese din Basarabia

Am dat peste două piese frumuşele, o scrisoare şi o marcă izolată, cu ştampile din Basarabia.

Prima este o ştampilă pe care o întâlnesc prima dată, ARCIZ BES., din aprilie 1913. Ştampila este clară şi corespunde tipului existent în oficii la acea dată.

A doua este o recomandată, expediată în noiembrie 1913 din Bălţi în Statele Unite. Francatura (20 de kopeici, bicoloră) este aplicată pe spatele plicului. Tipul de ştampilă este similar cu cel al primei piese. Cred că dacă se mai "scormonesc" colecţiile şi stocurile, ar mai putea apare şi alte piese. Problema este că nu prea există un volum semnificativ de corespondenţă expediat în România, iar piesele cele mai multe (bănuiesc că nu toate sunt rare) nu ajung şi pe la noi.
Este un subiect pe care mi-am propus să îl dezvolt. Facem, deci, săpături...

UPDATE

Dl. Angelescu Ion mi-a trimis imaginea unei cărţi poştale expediate din Bălţi la Bucureşti, în 1894 (click pe imagine pentru mărire):

Textul ştampilei de plecare este exact cel pe care domnia sa l-a descris în comentariul de mai jos.

Vă readuc aminte că oricine poate contribui cu texte şi/sau imagini legate de subiectul abordat, în măsura în care mi le trimite pe mailul  din profil. Orice contribuţie va fi nominalizată şi recunoscută.

6 comentarii:

  1. Sunt pretioase, felicitari! oare ce scrie in scrisoare ?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. pe mine ma uimesti cu pasiunea asta...si cate trebuie sa stii!
    Sunt impresionata de fiecare data cand prezinti timbre, scrisori etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cleo: Neapărat trebuie să ai şi tu o pasiune, nu ştiu ce, dar sigur ai. Probabil că şi eu mă voi mira de câte ştii tu în domeniul tău preferat... :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna seara. Circulatie interesanta, inclusiv textul din locul expeditorului: IN CAZ DE NEGASIRE A ADRESANTULUI ROG SCRISOAREA IMEDIAT SA FIE TRIMISA RETUR" . As fi vrut sa postez o carte postala expediata tot din Balti la Bucuresti , cu o frumoasa stampila de plecare , insa nu stiu daca e posibil aici ? Redau textul stampilei cu literele traduse in limba romana:

    BELIŢÎ BESSAR. G.
    31
    4 18 V 94 4

    POCIT. TEL. CONT.

    RăspundețiȘtergere
  5. Angelescu Ion: Trimiteţi-mi imaginea pe mail şi o voi posta eu, ca update la articol.

    RăspundețiȘtergere